Dirty Chocolate Sex Ed Story Not True, Says Oxford Superintendent

This is an archived article and the information in the article may be outdated. Please look at the time stamp on the story to see when it was last updated.

(Oxford, MS) Megan Walker heard about last week’s Los Angeles Times story, and she didn’t like what she saw.

The story described how Oxford sex education teachers unwrap a peppermint patty candy, and pass it around the class.

They then compare the dirty candy to sexual promiscuity.

”I was just kind of taken aback. It seems kind of silly,” said Walker.

She says the activity might get the point across, but it sends other, inappropriate messages too.

”It seems kinda negative toward women and offensive," said Walker.

Problem is, Oxford School leaders say it didn’t happen.

”It never happened in our school district. Would it ever happen, the activity that was described? Absolutely not,” said Oxford School Superintendent Brian Harvey.

Even the woman to whom The Times attributed the quote, denies saying it.

We tried to contact her today, but had no luck.

Marie Barnard posted a message to the Oxford Schools Facebook page that The Times totally misquoted her.

When it comes to statistics, the paper did get its facts right.

Studies show 76 percent of Mississippi teenagers report having sex before graduating high school.

A 2011 study reports Mississippi has one of the highest teen pregnancy rates in the country, at fifty per one thousand girls aged fifteen to nineteen.

The national average, is thirty per one thousand.

The article tried to show the need for better sex education in a state where the law only allows abstinence only, or abstinence plus curricula.

”It’s shameful that our district, our town, our state, the first thing people think about with sex education is ‘dirty chocolates’. That’s just not true,” Harvey explained.

And people in Oxford say they’re glad to hear that.

”I would be very upset to know that our youth were learning things like that,” said Walker.

We talked on the phone with the Times and the paper's spokesperson told WREG, "The activity described would have taken place, in theory, under the curricula adopted by the school district."


Comments are closed.